sobre-viatger

Molt sovint escoltem expressions com: “els veritables entrenadors són els jugadors”, “els entrenadors contínuament aprenem dels nens”, “l’aprenentatge més interessant que poden adquirir és entre ells”… però a la pràctica tot queda en paraules boniques que no van més enllà.

La passada temporada vam iniciar un projecte per fer realitat aquestes idees i volem compartir-lo amb tots vosaltres. És una petita proposta que va donar grans resultats i que volem seguir posant en pràctica d’ara endavant.

Sens dubte, considerem que els jugadors són els protagonistes del seu aprenentatge i que, de mica en mica, van adquirint idees i encaixant-les de la mateixa manera que quan juguen amb les peces del Lego. Però us imagineu que només tinguessin peces d’un color, i sempre de la mateixa mida? Sí, un avorriment. Doncs això és el que passa quan els entrenadors ens considerem els únics capaços d’aconsellar.

És per això que proposem un intercanvi de rols. El procediment és molt senzill; hi haurà un sobre comú que aleatòriament anirà passant entre jugadors, cada setmana a un d’ells. El jugador que rebi el sobre se l’haurà d’emportar a casa, on haurà d’invertir part del seu coneixement i temps en posicionar-se com a entrenador. Haurà de situar-se com a entrenador dels seus companys i haurà de pensar en el consell que cregui més imprescindible per ser bons jugadors. Posteriorment, l’escriurà en un paper que ficarà dins del sobre. A la següent sessió tindrà uns minuts per fer públic el seu consell i explicarà les raons que fan que aquest sigui important per ser un bon jugador.

Si us engresqueu amb el projecte i veieu que és profitós per l’equip, podeu seguir encara més endavant. Pels més valents, proposem que el nen o nena en qüestió, sigui el vostre company durant aquell entrenament, és a dir, que el projecte no es limiti a dir el consell sinó a, realment, actuar com a entrenador durant una sessió.

Al principi pot semblar una mica absurd, pot semblar que el jugador està perdent temps per millorar, temps de pràctica esportiva. Però ep!, pareu a pensar-ho bé durant un minut, anem a veure alguns dels beneficis d’aquest projecte:

IMG-20160905-WA0000Millorar el vincle entre ells. El fet d’haver-se d’escoltar i aconsellar entre ells afavorirà la cohesió d’equip.

IMG-20160905-WA0000Ser conscients dels diferents punts de vista del bàsquet. En aquestes edats estan tot just començant a descobrir el món del bàsquet, poder fer-ho des de la visió de l’entrenador ampliarà aquest ventall.

IMG-20160905-WA0000L’entrenador pot conèixer millor als seus jugadors i viceversa. El fet de ser companys per un dia, i en certa manera posicionar-se a la mateixa alçada dins de la jerarquia, permetrà a tots dos conèixer-se millor.

IMG-20160905-WA0000Motivació i il·lusió. Sense dubte, per a ells serà un dia especial, tant quan els hi toqui a ells com als seus amics.

IMG-20160905-WA0000Autocrítica. Els permet veure realitats i adonar-se’n d’errors que com a jugador costen més de veure.

Quan el sobre hagi passat per tots els jugadors i jugadores tindreu un bon grapat de consells que ajudaran als vostres jugadors a ser millors, i no només com a esportistes!

Us sorprendríeu de la il·lusió que els hi fa ser entrenadors i de les brillants idees que tenen. Animeu-vos!

logo-pdf
T’ha agradat? Descarrega-t’ho en PDF!