Individual

Objectius: Lateralitat i ambidextrisme, coordinació, domini i maneig estàtic de la pilota, velocitat de reacció.

  • Bot amb esquerra i dreta.
  • Bot alt i baix.
  • Canvis de mà (per davant, entre les cames, per darrere).
  • Bot lateral amb una mà.
  • Bot endavant i endarrere amb una mà.
  • Amb una tanca posada davant de forma perpendicular, passar la pilota d’un costat a l’altre (rodolant o botant).
  • Botar al voltant d’un con.
  • Botar dins i fora d’un cèrcol.
  • Botar assegut, de genolls o estirat.
  • Una mà botant, l’altre llençant i recollint constantment una pilota de tennis.
  • Bot amb dues pilotes de bàsquet i fer canvis de mà amb les dues pilotes alhora.
  • Botar amb una mà la pilota de bàsquet i amb l’altre, una pilota de tennis.
  • Botar mentre amb la resta del cos intentes evitar que el globus caigui a terra. Més endavant, dificultar exercici limitant les parts del cos amb les que pot tocar el globus.
  • Llençar la pilota amunt i fer 1, 2, 3… palmades abans de recollir-la.
  • Llençar la pilota amunt i fer el màxim de palmades abans de recollir-la.
  • Llençar la pilota amunt i fer un gir corporal abans de recollir-la.
  • Llençar la pilota amunt i tocar el terra amb la mà abans de recollir-la.
  • Llençar la pilota amunt per davant i recollir-la per l’esquena.
  • Donar voltes al voltant de la cintura sense que la pilota caigui a terra. Cap als dos costats.
  • Donar voltes al voltant dels genolls sense que la pilota caigui a terra. Cap als dos costats.
  • Fer 8’s entre les cames. Cap als dos sentits (endavant i endarrere)
  • Llençar la pilota amb una mà i recollir-la amb l’altre. Al començament lliure, més tard per sobre el cap.
  • Tenir la pilota agafada entre les cames amb una mà per cada costat. Deixar-la anar a l’hora que s’intercanvien els peus de posició. Recollir-la abans que caigui a terra.
  • Botar a la paret. Amb una mà, amb les dues, canvis de mà, alternar bot a la paret amb bot a terra…
  • Escriure el nom/lletres/números a la paret o a terra, arrossegant la pilota.
  • Sostenir un element al cap mentre botem sense que caigui. D’aquesta manera evitem que centrin l’atenció en el bot, sinó en mirar cap endavant i en equilibrar el cos perquè no caigui l’objecte.

Parelles o trios

Objectius: Cohesió de grup, lateralitat i ambidextrisme, coordinació, domini i maneig estàtic de la pilota, velocitat de reacció.

  • Xocar mans en forma d’X. És a dir, els jugadors estaran un enfront de l’altre, i tots dos botaran amb la mateixa mà, per exemple amb la dreta. Mentre boten amb una mà hauran de xocar amb l’altra. Aleshores, faran un canvi de mà alhora i canviaran la mà amb la qual xoquen. I així, successivament.
  • Tocar parts del cos. L’entrenador dirà una part del cos, els jugadors sense parar de botar hauran d’intentar tocar aquesta part del cos al seu company el màxim de cops possible.
  • Posar-se a l’esquena del company. Els jugadors han d’intentar aconseguir posar-se a l’esquena del company, l’altre ho haurà d’evitar. Quan s’aconsegueixi, canvi de rols.
  • El mirall. Un enfront de l’altre. Un dels dos jugadors mana, va fent tots els gestos tècnics que vulgui, l’altre l’haurà d’imitar amb la màxima exactitud possible.
  • Passar pilota de tennis entre els components de la parella o el grup (rodolant, botant, per l’aire).
  • Mai igual. És un joc que es tracta de fer precisament el contrari al que fa el company, és a dir, és l’exercici contrari al mirall.
  • Tots els jugadors tindran un objecte al cap, per exemple, cons aixafats, que recorden la forma de barrets xinesos. Els jugadors, sense parar de botar hauran d’intercanviar-se els barrets tants cops com sigui possible.
  • Hi hauran tres pilotes per cada parella. Cada jugador tindrà una fixa, però l’altra se l’hauran d’anar passant sense parar de botar l’altra.
  • Un jugador amb dues pilotes, va fent doble bot mentre el company decideix l’alçada indicant aquesta amb les seves pròpies mans. Més tard, canvi de rols.
  • Els jugadors es col·locaran per trios, i cadascú començarà amb una pilota. Els jugadors hauran d’anar canviant la pilota lliurement entre ells, sempre sense parar de botar. D’aquesta manera, hauran d’estar atents sempre, perquè tant pot ser que hi hagi estones que no tinguin pilotes, com moments en que es trobin amb més d’una alhora.