Objectius: Cohesió de grup, lateralitat i ambidextrisme, percepció espacial, percepció temporal, percepció velocitat, bot estàtic, bot de velocitat, entrada/tir, velocitat de desplaçament, velocitat de reacció.

Temps recomanat: 8-10 min

Material: Mocador, pilotes de bàsquet, cistelles

Número de jugadors: 8-15

Metodologia: Aquest joc és força conegut pels infants, per això, veurem que podem afegir forces variants per adaptar-lo cada cop més a una situació real del bàsquet. La versió més semblant a la tradicional és aquesta. Tots amb pilota, i el grup es divideix en dos equips, i cadascun dels equips es col·loca en la línia de fons. Dins de cada grup, s’assignen números a cadascun dels jugadors. Aquest procediment es fa en els dos equips utilitzant els mateixos números. L’entrenador o entrenadora es col·loca en un extrem de la línia de mig camp, amb el braç estès cap  endavant, amb un mocador penjant de la mà. A continuació, dirà un número en veu alta. Les dues persones que tinguin assignat aquest nombre (una de cada equip) sortiran ràpidament a la recerca del mocador. Qui l’agafi, haurà de portar-lo corrents fins a la línia de fons on estigui el seu equip. L’altre, haurà de perseguir-lo i intentar atrapar-lo. S’anirà fent un recompte de quants punts porta cada equip i s’establirà una puntuació màxima. L’equip que més punts aconsegueixi, serà el guanyador.

Variant 1: En comptes d’estar tots amb pilota, només n’hi haurà dues, que estaran col·locades a la línia de mig camp. En escoltar el seu número, els dos jugadors hauran d’agafar cadascú una pilota i córrer a encistellar. El primer que ho aconsegueixi sumarà un punt pel seu equip.

Variant 2: En aquest cas només hi haurà una pilota a mig camp. En escoltar el número, els dos jugadors corresponents sortiran a agafar-la, el primer que aconsegueixi arribar fins a ella, passarà a ser l’atacant, l’altre es convertirà en el seu defensor. L’atacant podrà escollir a quina cistella atacar, i en cas d’èxit (ficar bàsquet), sumarà un punt al seu equip. Aquesta situació, com veiem, és la més semblant a una situació real de bàsquet. És un bon exercici per introduir, de forma  lúdica, una situació d’1c1.

DIBUJO_MOCADOR

 

Comparteix!

Leave Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *